WYTYCZNE dla KLIENTÓW Poradni
na podstawie rekomendacji dotyczących procedur działania
poradni psychologiczno - pedagogicznych w zakresie zapobiegania COVID – 19

  1. Zapisy na diagnozy, porady, konsultacje i inne formy pomocy odbywają się wyłącznie telefonicznie, a dokonuje ich dyrektor lub wicedyrektor Poradni albo wyznaczona do tego osoba.

  2. Klienci Poradni powinni zjawić się w placówce punktualnie – nie wcześniej niż 10 minut przed planowaną wizytą – grafik przyjmowania klientów jest tak ustalany, by nie doprowadzić do gromadzenia się osób.

  3. Aby zminimalizować ilość osób w budynku Poradni wskazane jest, by dziecko przychodziło do Poradni wyłącznie z jednym rodzicem/opiekunem prawnym.

  4. Wszyscy klienci Poradni (z wyłączeniem dzieci do czwartego roku życia i dzieci/uczniów niepełnosprawnych) na terenie budynku zobowiązani są do noszenia maseczek zakrywających nos i usta – w sytuacji braku maseczki pracownik przekaże klientom maseczki z zapasów Poradni.

  5. Zaraz po wejściu do poczekalni Poradni klienci Poradni zobligowani są do dezynfekcji rąk (aparaty dezynfekcyjne znajdują się na parterze i na pierwszym piętrze budynku) lub do dokładnego umycia ich ciepłą wodą i mydłem w toalecie Poradni – klientom Poradni o tych czynnościach przypominają pracownicy sekretariatu lub nauczyciele Poradni.

  6. Klient Poradni zobowiązany zostanie do posługiwania się własnym narzędziem pisarskim – w sytuacji braku tego narzędzia otrzyma długopis od pracownika Poradni, który potem zostanie zdezynfekowany.

  7. Do Poradni przyjmowane są wyłącznie osoby zdrowe, bez objawów chorobowych. W sytuacjach wątpliwych (zauważone objawy chorobowe) pracownik Poradni może przeprowadzić pomiar temperatury termometrem bezdotykowym. W razie zaobserwowania oznak chorobowych każdy z pracowników Poradni może ten fakt zgłosić rodzicowi/prawnemu opiekunowi lub pełnoletniemu uczniowi i poprosić o jak najszybsze opuszczenie siedziby Poradni – kontakt z nim zostanie nawiązany telefonicznie.

  8. Na terenie Poradni, z uwagi na trudne warunki lokalowe, na parterze może przebywać wyłącznie jeden klient, zaś na piętrze - dwóch klientów. Wskazane jest, by rodzice/prawni opiekunowie oczekujący na dziecko w trakcie jego diagnozy, przebywali poza terenem Poradni, zaś na jej terenie byli obecni tylko ci, dla których jest to zdecydowanie niezbędne (np. diagnozowane jest małe lub niepełnosprawne dziecko i w każdej chwili niezbędna będzie interwencja rodzica). Podczas pobytu dziecka na terenie Poradni znany będzie numer telefonu rodzica/prawnego opiekuna, z którym w każdej chwili pracownik Poradni będzie mógł się skontaktować.

  9. Po wejściu na teren Poradni o wyznaczonej godzinie klienci Poradni zobligowani są do wypełnienia ankiety, która będzie dostępna w przedsionku budynku lub w gabinetach specjalistów. W sytuacji uzyskania choć jednej odpowiedzi TAK pracownik Poradni ma prawo odmówić wykonania diagnozy czy udzielenie porady/konsultacji i w takiej sytuacji klienci Poradni muszą jak najszybciej opuścić jej siedzibę. Informacja o zapisie na kolejne badanie oraz poradę/konsultację zostanie udzielona telefonicznie. O wypełnienie ankiety klienci proszeni są przez pracowników sekretariatu lub przez nauczyciela Poradni.

  10. Wszelkie wywiady rozwojowe niezbędne do prowadzonej diagnozy oraz omawianie wyników badań będą odbywały się na drodze telefonicznej lub mailowej – zgodnie z podawanymi przez klientów kontaktami. Tak więc rodzic/prawny opiekun czy uczeń pełnoletni zaraz po przeprowadzonej diagnozie zobowiązany jest do opuszczenia budynku Poradni – o tym wymogu klienci Poradni informowani są przez  nauczycieli Poradni.
Pomimo różnych ww. utrudnień mamy nadzieję, że świadczona klientom naszej Poradni pomoc  będzie  profesjonalna i efektywna.
Dołożymy wszelkich starań, by nadal należycie wspierać dzieci i młodzież w ich rozwoju i edukacji, a także ich rodziców i nauczycieli.
Zapraszamy, razem damy radę!

dyrektor Poradni Monika Gołubiew - Konieczna  
wraz ze wszystkimi Pracownikami