WYTYCZNE dla KLIENTÓW Poradni
na podstawie rekomendacji dotyczących procedur działania
poradni psychologiczno - pedagogicznych w zakresie zapobiegania COVID – 19
- Zapisy na diagnozy, porady, konsultacje i inne formy pomocy odbywają się wyłącznie telefonicznie, a dokonuje ich dyrektor lub wicedyrektor Poradni albo wyznaczona do tego osoba.
- Klienci Poradni powinni zjawić się w placówce punktualnie – nie wcześniej niż 10 minut przed planowaną wizytą – grafik przyjmowania klientów jest tak ustalany, by nie doprowadzić do gromadzenia się osób.
- Aby zminimalizować ilość osób w budynku Poradni wskazane jest, by dziecko przychodziło do Poradni wyłącznie z jednym rodzicem/opiekunem prawnym.
- Wszyscy klienci Poradni (z wyłączeniem dzieci do czwartego roku życia i dzieci/uczniów niepełnosprawnych) na terenie budynku zobowiązani są do noszenia maseczek zakrywających nos i usta – w sytuacji braku maseczki pracownik przekaże klientom maseczki z zapasów Poradni.
- Zaraz po wejściu do poczekalni Poradni klienci Poradni zobligowani są do dezynfekcji rąk (aparaty dezynfekcyjne znajdują się na parterze i na pierwszym piętrze budynku) lub do dokładnego umycia ich ciepłą wodą i mydłem w toalecie Poradni – klientom Poradni o tych czynnościach przypominają pracownicy sekretariatu lub nauczyciele Poradni.
- Klient Poradni zobowiązany zostanie do posługiwania się własnym narzędziem pisarskim – w sytuacji braku tego narzędzia otrzyma długopis od pracownika Poradni, który potem zostanie zdezynfekowany.
- Do Poradni przyjmowane są wyłącznie osoby zdrowe, bez objawów chorobowych. W sytuacjach wątpliwych (zauważone objawy chorobowe) pracownik Poradni może przeprowadzić pomiar temperatury termometrem bezdotykowym. W razie zaobserwowania oznak chorobowych każdy z pracowników Poradni może ten fakt zgłosić rodzicowi/prawnemu opiekunowi lub pełnoletniemu uczniowi i poprosić o jak najszybsze opuszczenie siedziby Poradni – kontakt z nim zostanie nawiązany telefonicznie.
- Na terenie Poradni, z uwagi na trudne warunki lokalowe, na parterze może przebywać wyłącznie jeden klient, zaś na piętrze - dwóch klientów. Wskazane jest, by rodzice/prawni opiekunowie oczekujący na dziecko w trakcie jego diagnozy, przebywali poza terenem Poradni, zaś na jej terenie byli obecni tylko ci, dla których jest to zdecydowanie niezbędne (np. diagnozowane jest małe lub niepełnosprawne dziecko i w każdej chwili niezbędna będzie interwencja rodzica). Podczas pobytu dziecka na terenie Poradni znany będzie numer telefonu rodzica/prawnego opiekuna, z którym w każdej chwili pracownik Poradni będzie mógł się skontaktować.
- Po wejściu na teren Poradni o wyznaczonej godzinie klienci Poradni zobligowani są do wypełnienia ankiety, która będzie dostępna w przedsionku budynku lub w gabinetach specjalistów. W sytuacji uzyskania choć jednej odpowiedzi TAK pracownik Poradni ma prawo odmówić wykonania diagnozy czy udzielenie porady/konsultacji i w takiej sytuacji klienci Poradni muszą jak najszybciej opuścić jej siedzibę. Informacja o zapisie na kolejne badanie oraz poradę/konsultację zostanie udzielona telefonicznie. O wypełnienie ankiety klienci proszeni są przez pracowników sekretariatu lub przez nauczyciela Poradni.
- Wszelkie wywiady rozwojowe niezbędne do prowadzonej diagnozy oraz omawianie wyników badań będą odbywały się na drodze telefonicznej lub mailowej – zgodnie z podawanymi przez klientów kontaktami. Tak więc rodzic/prawny opiekun czy uczeń pełnoletni zaraz po przeprowadzonej diagnozie zobowiązany jest do opuszczenia budynku Poradni – o tym wymogu klienci Poradni informowani są przez nauczycieli Poradni.
Pomimo różnych ww. utrudnień mamy nadzieję, że świadczona klientom naszej Poradni pomoc będzie profesjonalna i efektywna.
Dołożymy wszelkich starań, by nadal należycie wspierać dzieci i młodzież w ich rozwoju i edukacji, a także ich rodziców i nauczycieli.
Zapraszamy, razem damy radę!
dyrektor Poradni Monika Gołubiew - Konieczna
wraz ze wszystkimi Pracownikami